Interview – Marie De Meuleineir, DMC Account
3 November 2022Tijd besparen is van vitaal belang voor DMC Account. Na het overzetten van 120 dossiers in amper 4 dagen naar Horus, is Marie De Meuleneir verleid door de moderniteit en automatisering van de software.
Kan je het boekhoudkantoor DMC Account in een paar woorden beschrijven?
DMC Account, dat zijn twee partners, Marie & Julie, omringd door twee assistenten om ons te helpen. We houden van deze kleine structuur die ons in staat stelt om een kwaliteits- en familieservice te bieden. Ons kantoor is gevestigd in Brussel, waar het merendeel van onze klanten vandaan komt, hoewel we er ook in Wallonië hebben. Onze grootste portfolio ligt in de Horeca, maar we hebben ook veel klanten in de paramedische sector. We hebben ook kennis van auteursrechten en werken daarom ook voor journalisten of architecten.
Wat is jullie grootste kracht?
Ik zou zeggen onze beschikbaarheid en ons reactievermogen, zonder onze leuke kant te vergeten, natuurlijk! Qua expertise focussen wij ons op belastingsadvies.
Hoe heb je over Horus gehoord?
Ik hielp één keer per week een collega en ik wist dat hij in 2019 een presentatie van Horus had bijgewoond. Tot nu toe werkten we met een concurrerende software, maar die had al een jaar lang veel bugs en ik wilde echt veranderen. We vergeleken verschillende andere programma’s en Horus viel uiteindelijk op.
Wat maakte dat je Horus wilde vertrouwen?
Ik hou echt van de digitale kant die zorgt voor koppelingen met andere platformen en ons toegang geeft tot bankrekeningafschriften, sociale secretariaten … Ik hou ook van de visuele intyerface, die vrij jong, dynamisch, kleurrijk is. Het heeft een symphatieke kant! Bij de andere programma’s had ik het gevoel dat ik terug in Windows 2000 zat … Ik vond ook de klantenapp, Falco, erg leuk. Ik vind het intuïtief en interactief, het ziet er net zo vloeiend uit als het programma en ik krijg zeer goede feedback van mijn klanten die het gebruiken.
Hoe was de overgang naar Horus ?
Het was in het begin een beetje ingewikkeld omdat ik veel dossiers had. Maar nu alles achter de rug is, bolt het! Zodra alles is ingesteld, is het echt fantastisch!
Welke functies vind je leuk?
Ik hou van de home-interface. Het maakt het mogelijk om een globaal zicht van alle dossiers te hebben en om direct te zien in welke dossiers de bijhorende documenten moeten worden verwerkt, er nog te behandelen punten zijn , een follow-up die moet worden uitgevoerd … Het feit dat we documenten kunnen samenvoegen, oude kunnen hernoemen terwijl we de geschiedenis behouden, is ook een echt pluspunt.
En welke besparen u tijd?
Wanneer we documenten importeren, worden leveranciersfiches automatisch gemaakt als ze nog niet bestaan wat echt goed is. Het feit dat we elke dag CODA ontvangen, maar dat ze ook automatisch in de dossiers worden verwerkt, bespaart ook al veel tijd. Over het algemeen zijn er veel minder manipulaties te doen met Horus dan met andere programma’s dankzij deze automatisering. Dit alles bespaart ons tijd en dat is van vitaal belang.
Wat is volgens jou het grootste voordeel van Horus?
Op de eerste plaats is er de tijdswinst. Ten tweede is het voor mij het feit dat ik op een supereenvoudige manier door de boekhouding kan bladeren en tegelijkertijd meerdere rekeingen naast elkaar kan openen en plaatsen. Ten slotte, op de derde plaats, de mogelijkheid om met één klik een e-mail naar een klant te sturen om een ontbrekende factuur te claimen ook een groot voordeel. Het is niet meer nodig om de e-mail te schrijven, waardoor ik gek veel tijd verspilde!
Welke nieuwe functies of verbeteringen wil je dat Horus ontwikkelt?
Ik denk dat het mooi zou zijn om een aantal dossiers met een gunstiger tarief aan te kunnen bieden, zeker voor kleine vzw’s die we maar één keer per jaar raadplegen. Dit zijn vaak structuren met weinig middelen en het is zonde om dezelfde kosten door te berekenen als aan andere klanten die ons meer tijd kosten. Voor de rest, zodra ik zie dat er dingen zijn die vloeiender kunnen, dien ik ideeën in bij het Horus-team en heb ik het gevoel dat ze echt de feedback van hun gebruikers gebruiken. Deze menselijke dimensie en overweging is aangenaam. Ik hoop dat in toekomstige updates onze suggesties zullen worden geïmplementeerd!
Hoe verlopen jullie contacten met het Horus team?
We hebben heel goede contacten. Als ik een vraag stel, word ik vrij snel beantwoord. Zodra we een probleem hebben, is het snel opgelost en ook als het om hun onderaannemer gaat, neemt het team de tijd om ervoor te zorgen dat alles weer in orde is. Het is een echt familiebedrijf waar de mensen best cool zijn en het is een mentaliteit die goed past bij ons kantoor.
Kunnen we volgens jou zeggen dat Horus een software is die een revolutie teweegbrengt in het werk van boekhouders?
Ja, zeker!